Община Габрово влиза в надпреварата за тазгодишните награди на международната Мрежа за креативен туризъм. Кандидатурата ще мери сили в раздел „Най-добра творческа дестинация“, залагайки на потенциала на единствения в България етнографски музей на открито „Етър“.

Избраната категория включва почти всичко, което се предлага в музея – автентична среда, атрактивни експозиции, предаване на знания и умения, разнообразна аудитория, сезонно предлагане, дългосрочни партньорства с туроператори и др.

РЕМО „Етър“ провежда интересни образователни програми – „Научи и преживей“, „Открий какво умееш“, „Знам и мога“, „Училище за лазарки“, „В света на Старопланинската архитектура“. В музейния календар са включени пленери, симпозиум по лендарт и кинетично изкуство, театрални представления, концерти, научни конференции и др.

Наградите за творчески туризъм отличават инициативи, които демонстрират спазване на добрите практики и етичния кодекс в една от най-силно развиващите се форми на устойчив туризъм. Световната туристическа индустрия залага все повече на преживяването, туристите все по-често се наричат пътешественици, те искат да опознаят като докоснат, преживеят, направят с ръцете си, научат, усетят и вкусят.

Журито на конкурса е съставено от международни експерти в областта на маркетинга на туризма и креативната икономика. Наградите на Мрежата се разпределят още в категориите „Най-добра стратегия за развитие на творчески туризъм“, „Творческа резиденция“, „Креативни туроператори и агенции“ и „Най-добро творческо изживяване“.

Идеята поощрява развитието на висок клас туризъм, към който спадат различните форми на кулинарни курсове, артрезиденции, обучение в занаяти, танци, посещения на фабрики и билкопродавници.

Габрово стана част от Мрежата за креативен туризъм през 2018 г. Градът бе признат за креативна дестинация заради творческите си активи и ангажираност за утвърждаване на връзката между туризма, културата и образованието. Членството популяризира региона и дава възможност за партньорства и реализиране на туристически програми.