От днес, 2 април, Националният музей на образованието започва да публикува и споделя ресурси в Националната електронна библиотека https://e-learn.mon.bg/, създадена от Министерството на образованието и науката. Целта е те да улеснят, обогатят и разнообразят процеса на учене и преподаване, който трета седмица се провежда дистанционно в дигитална среда.

Част от музейните ресурси, подходящи за часовете по История, Роден край, Човекът и обществото, Български език и литература, География, ще бъдат качени до края на седмицата – късометражни филми, мултимедийни помагала и презентации, примерни уроци, дигитализирани изложби, виртуална музейна разходка.  

В процес на електронна подготовка са работни листи, примерни уроци с материали от музейния фонд. Ще бъдат споделени връзки с дигиталния музеен архив на движими културни ценности и музейно-образователни ресурси от дейността на Национален център „Музейно училище“.

Идеята за подпомагане на педагозите в образователния процес и разширяване на връзката музей-училище, включително в дигитална среда, не е нова за НМО. Националният музей на образованието и Регионално управление на образованието - Габрово реално започнаха да работят за създаване на национална база от ресурси в помощ на музейно-педагогическата практика преди 2 години със стартирането на Център „Музейно училище“ и уеб платформа https://nmo-shkolo.com/.

„Извънредното положение във връзка с противоепидемичните мерки се отразява негативно върху посещаемостта в музея и планираните събития, но ни даде шанс да активираме процеса с генериране на музейно-образователни ресурси в дигитална среда – споделя директорът на НМО Любка Тинчева. – Като специализирано звено в структурата на МОН музеят има дългогодишна и ползотворна работа с педагогическата колегия. Новосъздаденият Национален център „Музейно училище“, подкрепен от министерството, ни даде възможност да направим обучителни форми за музейната и педагогическа колегия в национален мащаб; да търсим заедно начини за обмен на добри практики – в музеите като съвременна образователна среда, в училище с мобилни музейни дейности и, разбира се, това, което стана сега извънредно - да пренесем тези добри практики и ресурси в електронна среда. Музеят е затворен за посетители, но музейните специалисти не спират да работят. Освен обичайните музейни дейности – подготвяне на изложби, дигитализиране на културни ценности, инвентаризация на фонда и изготвяне на експертни заключения за новопостъпили материали и тяхното инвентиране, ние имаме готовност да работим онлайн с нашите партньори - учителите, като им предоставим ресурси, с които да разнообразят учебния процес и да стимулират любознателността на учениците при тяхната подготовка.”