Това е заглавието на проекта, който МДХС спечели в първата сесия за съфинансиране на проекти по Програма Култура за 2019 година.

Общата стойност на проекта е 21886 лева, а исканите средства от Община Габрово – 15 281 лева.

„Видимостта на една културна институция или инициатива в дигиталната ера зависи от комуникацията с различни аудитории чрез създаване на качествено и релевантно собствено съдържание и управление на репутацията в интернет. Създаването на дигитално съдържание има своите тънкости, които са предизвикателство пред обичайния PR, прилаган от работещите в сферата на културата като цяло.“ С тази аргументация започва защита на проекта на МДХС.

Основните задачи на проектно предложение „На един клик разстояние“ са чрез серия от уъркшопи да бъдат представени спецификите на създаване и публикуване на аудио, видео и визуално/текстово съдържание (обучението е насочено към всички заинтересовани културни организации в Габрово), както и да бъде изготвено, публикувано и разпространено в интернет разнообразно дигитално съдържание за Музея.

Нуждата от изготвяне на добро и ефективно дигитално съдържание е споделена за всички културни институции в града. Проектът предвижда серия уъркшопи по темите – подкаст (подкаст е асинхронно радио предаване, в интернет), различни формати на видео съдържание (трейлър, видео интервю, видео репортаж, документиране на събитие), блогпостове, както и уъркшоп за използването на нови технологии в музейните изложби. В края на периода на реализация на проекта се очаква в уъркшопите да са се включили между 18 и 30 колеги от културни организации.

До края на периода на проекта Музеят ще е продуцирал и публикувал 10 аудиозаписа в подкаст и 10 видеа, ще е реализирал серия от кампании в социалните мрежи и ще изготви и поддържа двуезична онлайн платформа, представяща интерактивно съдържание на Биеналето, събитията в него, участниците и различните тематични занимания за деца и възрастни, свързани с темите му.