Проектът включва обучение по програмиране със Скрач и роботи „Финч“ и е адресиран към деца на възраст  10 - 11 години, които в рамките на месец и половина ще преминат безплатно обучение по програмиране.

Регионална библиотека „Априлов – Палаузов“ – Габрово е от малкото библиотеки в страната, които бяха избрани за финансиране по проект „Generation Code“. Библиотеката получи още пет робота „Финч“ от Посолството на САЩ. До момента габровската библиотека притежава пет роботчета, с които в продължение на три години посещава читалищни библиотеки и училища в целия Габровски регион.

Благодарение на проекта ще успеем да достигнем до учениците в по-малките населени места. Забавните срещи с Финч ще дадат възможност на децата не само да се докоснат до света на програмирането, а и да направят своите първи стъпки в развиване на дигитални умения”смятат от екипа на библиотеката. Инж. Йолина Христова ще води обученията в Севлиево. Периодът на обучение е месец и половина. Обученията ще завършат с тест, а най-добре представилите се ученици ще имат възможността да участват в пролетен лагер за напреднали по програмиране.

Целта на проекта е да подкрепя дейности, чрез които да повишава обществения интерес към новите технологии, да насърчава младежите да усъвършенстват дигиталните си умения и да осъществяват своите идеи с помощта на програмирането.

Този проект се реализира с подкрепата на Фондация „Глобални библиотеки – България”. Обученията се провеждат в рамките на грант SBU80018GR0042 от Посолството на САЩ за осъществяване на дейности по програмиране.

През последните три години ФГББ в партньорство с Посолството на САЩ и обществените библиотеки  в страната работи активно за популяризиране сред деца и ученици на забавното програмиране с роботи „Финч“, както и да разширяват техните интереси и дигитални умения.

Според проучване на Световния икономически форум, 65% от децата, които сега започват училище, ще се занимават с професии, които все още дори не съществуват. Как тогава да подготвим децата си за бързо променящия се свят, който ги очаква? Към какво образование да се насочим, какви ценности и умения да възпитаваме, за да им осигурим добро професионално и личностно развитие? Редица изследователи смятат, че отговорът се крие в т. нар. STEM-направления (от английски – science, technology, engineering and mathematics) – понятие, което обединява природните и инженерните науки, технологиите и математиката. Това са професиите на бъдещето, които ще решават сложните предизвикателства, свързани с ограничените ресурси и динамично променящите се потребителски нужди.