Националният музей на образованието - Габрово стана част от информационната кампания „Човешкото лице на културното наследство“, която Представителството на Европейската комисия в България провежда съвместно с Министерството на културата.
Кампанията е във връзка с Европейската година на културното наследство и цели да насочи вниманието към диалога на културите в съюза. Екип от Представителството на ЕК е интервюирал и снимал граждани на 27 страни членки на ЕС, които живеят в България. Чрез пощенски картички с образите и впечатленията на тези хора кампанията иска да покаже европейското културно наследство и близостта на народите от ЕС. Стреми се да представи една различна външна гледна точка към българските традиции и да покаже неочакваните сходства и взаимодействия между културите.
В НМО чрез пощенски картички "гостуват" Тим от Белгия, Дейви от Шотландия и Ан-Кристин от Швеция.
За Тим историята в България започва преди 10 години от запознанството му с един гайдар. "Толкова се впечатлих от българската музика, че напуснах работа и започнах отново да се занимавам с музикални проекти - разказва Тим. - Направихме едно импровизирано студио в село Долен - антология на всичко, в което се крие красотата на България - музика, архитектура и природа. Оттогава се занимавам с разпространението и „изнасянето" на българска музика. Културата е най-добрият посланик на България, повярвайте ми.“
Ан-Кристин е от 20 години в България и нещото, което продължава да я учудва след толкова години тук, е, че хората наистина вярват в „настиването": "В Швеция, когато децата са болни, им даваме сладолед и кока-кола, защото болестта идва от вирусите, а не от студеното. Тук е точно обратното - дори студената вода е забранена!“
Заедно с картичките, които се разпространяват безплатно, на разположение на посетителите има и информационен плакат.
Националният музей на образованието, който тази година отбелязва 45 години от своето създаване, реализира инициативите във връзка с честването с логото на Европейската година на културното наследство.