Община Габрово участва в „Четвъртата работна среща между бизнеса и местната власт“, организирана от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) от 24 до 26 октомври в град Троян. Само преди няколко дни Асоциацията отпразнува 20–годишния си юбилей. В дискусионната част на програмта основните акценти бяха: маркетинг на туристическите дестинации, позициониране и промотиране на туристическия продукт. На фокус пред присъстващите делегати бяха представени 19 общини, между които и Габрово.
Туроператорите оцениха високо ресурсите, с които Габрово привлича туристи: габровския хумор като уникален бранд и запазена марка идентичност, красивата природа, занаятите и традициите, както и това, че на туристи и туроператори се предлага разнообразна гама от продукти – забележителности, събития, възможности за приключения и релакс, програми за различни видове туризъм и целогодишно съдържание на събитиен календар. За туристическия бизнес една позитивна дестинация, която предлага качествени културни продукти, подходящи места за настаняване и хранене, a освен това е място, което те кара да се усмихнеш, е добра възможност и продукт с висок потенциал.
Положителни реакции предизвика и туристическия сайт на общината www.visit.gabrovo.bg, който бе посочен от делегатите като добър пример за онлайн промотиране на дестинация.
Форумът събра на едно място представители на местните власти, бизнеса, а също така и студенти от катедрите на СУ „Св. Климент Охридски“, гр. София и Нов български университет. Финална част в работната програма бяха B2B срещите, които предоставиха пространство и време за директен контакт между туроператори и представителите на общините .