11 души се възползваха от възможността да отправят своите жалби и да получат компетентна консултация от експертите на Комисията за регулиране на съобщенията, която проведе днес в Габрово приемна за граждани в сградата на общинската администрация.
Жалбите на габровци бяха свързани основно с преносимостта на номерата, с непредоставянето на детайлизирани сметки и с автоматичното подновяване на договорите. Този проблем се очаква да бъде решен след промени в нормативната уредба, според които срокът на договора за услугата ще може да бъде прекратен във всеки момент без да се дължат неустойки. Очаква се това да стане през месец септември.
Най-голям процент от оплакванията, които потребителите отправят към Комисията за регулиране на съобщенията са свързани с процедурата за преносимост на номера, при която често с цел задържане на клиенти са прилагат недобри практики, с получаването на нежелани рекламни съобщения и със злоупотреби при надписване на сметки, съобщи заместник-председателят на Комисията Никола Колев.
В Комисията за регулиране на съобщенията в София работи горещ телефон, на който всички желаещи могат да получат съвети, насоки или консултация от експерти. Номерът е 02 949 24 18.
В Габрово вече работи приемна на ул. Брянска 26 А, в която гражданите могат да получават консултация при проблеми с мобилните оператори. Предстои да бъде разкрита и втора на площад 1-ви май 1876.