О  Б  Я  В  А

ОБЩИНА ГАБРОВО

на основание Наредба за процедурата за определяне на състава и дейността на одитните комитети в организациите от публичния сектор, във връзка с чл.18 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор и заповед №  618/09.04.2025 г. на кмета на община Габрово,

обявява

процедура за подбор на кандидати за външни членове на одитен комитет на Община Габрово

 

І. Одитният комитет при Община Габрово се създава на основание чл.18 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор, състои се от трима членове, от които един служител в администрацията и двама външни за Община Габрово членове, и има следните правомощия:

1. Съгласува статута и числеността на Звеното за вътрешен одит, стратегическите и годишните планове за дейността по вътрешен одит.

2. Разглежда и приема с решение доклада за състоянието на системите за финансово управление и контрол и годишния доклад за дейността по вътрешен одит.

3. Запознава се при необходимост и дава становища по одитните доклади за извършени одитни ангажименти и по всички значими въпроси, свързани с вътрешния одит в Общината.

4. Наблюдава процеса по управление на риска в Общината и дава становища с препоръки за подобряването му.

5. Осъществява взаимодействие с външните одитори.

6. Наблюдава процесите на финансово отчитане в организацията и дава становища с препоръки за подобряването им.

7. Наблюдава ефективността на системите за вътрешен контрол в организацията и дава становища с препоръки за подобряването им.

8. Изготвя годишен доклад за дейността си.

9. Изготвя протоколи за всяко проведено заседание.

Становищата на одитния комитет по точки 3, 4, 6 и 7 се изпращат на ръководителя на организацията, който изпълнява дадените в тях препоръки. В случай на неизпълнение на препоръките от ръководителя на организацията и несъгласуване на статута на звеното за вътрешен одит и на стратегическите и годишните планове за дейността по вътрешен одит одитният комитет изпраща информация до министъра на финансите.

ІІ. Одитният комитет заседава най-малко веднъж на два месеца, когато  присъстват повече от половината от неговите членове.

ІІІ. Решенията и становищата на одитния комитет се вземат с мнозинство повече от половината от всички негови членове. Комитетът не може да взема решения неприсъствено. Не се допуска въздържане от гласуване.

ІV. Външните членове на одитния комитет получават възнаграждение за участие в заседанията на одитния комитет, равно на половин минимална работна заплата, но не повече от една минимална работна заплата за месец.

V. Одитният комитет се ръководи от един от членовете, избран за председател, който организира и свиква заседанията на комитета. Мястото на работа – административната сграда на Община Габрово, гр. Габрово, пл. „Възраждане” № 3.

VІ. Мандатът на членовете на одитния комитет е 3 години.

VІІ. Структурирането и дейността на одитния комитет са подробно регламентирани в Наредба за процедурата за определяне на състава и дейността на одитните комитети в организациите от публичния сектор.

VІІІ. Изисквания, на които трябва да отговарят кандидатите за членове на одитния комитет:

1. Да имат придобита образователно-квалификационна степен "магистър".

2. Да имат най-малко 5 години стаж в областта на управлението и контрола в публичния сектор, вътрешния или външния одит.

3. Да не участват в друг одитен комитет, включително в организация по чл. 18, ал. 4 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор.

ІХ. Метод за подбор на кандидатите:

- I-ви етап - подбор по документи;

- II-ри етап – интервю с одобрените на първи етап кандидати, на което те ще изложат своето виждане за работата на одитния комитет. На интервюто могат да бъдат обсъдени и следните въпроси:

-  разбирането на кандидата за целите на организацията, предизвикателствата, пред които е изправена, и съществените рискове;

- спецификата на съответната организация и степента, до която кандидатът познава правната рамка за дейността й;

- вижданията на кандидата за управлението на риска в организацията, управлението и ролята на вътрешния и външния одит;

- вижданията на кандидата за ролята и мястото на одитния комитет.

 

Х. Необходими документи:

1. Заявление по образец (приложение № 1 към чл. 6 от Наредбата за процедурата за определяне на състава и дейността на одитните комитети в организациите от публичния сектор).

2. Автобиография.

3. Копия от документи, доказващи придобита образователно-квалификационна степен "магистър".

4. Копия от документи, удостоверяващи наличието на професионален опит по чл. 18, ал. 1, т. 2 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор.

5. Други документи, удостоверяващи допълнителна квалификация и придобити сертификати в областта на управлението и контрола, вътрешния или външния одит - по преценка на кандидата.

 

ХІ. Срок за приемане на документи: от 14.04.2025 г. до 28.04.2025 г. включително.

ХІІ. Място за подаване на документи: всеки работен ден, от 8.30 до 17.15 часа, в сградата на Община Габрово, пл. "Възраждане" № 3, Център за административно обслужване – деловодство.

ХІІІ. За справка: тел.: 066/818 306; 066/818 315

 

Заявление по образец може да изтеглите от прикачения файл след настоящата обява.

 

Предоставянето на личните данни е доброволно, тяхното обработване, ползване в процеса по подбор и съхраняване ще се извършва в пълно съответствие със Закона за защита на личните данни.

 

 

 

 

Заявление по образец
10.04.2025

Заведения за социални услуги - Габрово обявява свободно работно място на длъжност административен координатор Детска градина „Дъга” - Габрово обявява свободно работно място на длъжност педагог в яслена група
Безплатно Обаждане