Националната информационно-образователна кампания „Избирам 380“ насърчава потреблението на български продукти в търговските вериги.
Идеята е на Асоциацията на земеделските производители в България и се реализира с подкрепата на Министерството на земеделието, храните и горите.
Инициативата цели промяна на потребителските навици, за да се подпомогне българската икономика в условията на разрастваща се криза заради коронавируса (COVID-19).
Първите три цифри в баркода на всяка стока показват държавата на произход. Българският префикс е 380. С бърза проверка на баркода всеки може да разпознае произхода на продукта и да се увери, че той е произведен в България. За целта е необходимо потребителите да обърнат стоката, която е в ръцете им, и да разберат къде е произведена.
„Избирам 380“ започна в навечерието на Великденските празници. Организаторите предвиждат тя да се превърне в дългосрочна инициатива с периодични пикове около националните празници, когато традиционно потребителската активност е най-висока.
В дългосрочен план кампанията има за цел да насърчи съзнателния избор на потребителите, който постепенно ще окаже влияние върху финансовите резултати на българските компании и създаването на повече работни места. Повишената консумация на български продукти е спасителна мярка за земеделската и хранително-вкусовата промишленост.
Инициативата е в синхрон с приетото от Министерски съвет постановление, с което се регламентира задължение на големите вериги да предлагат български храни от местни производители. Постановлението беше обнародвано в Държавен вестник вчера, 21 април, като ще е в сила до 31 декември 2020 г. Търговците имат 14-дневен срок, за да приведат дейността си в съответствие с изискванията му.
Всичко за кампанията „Избирам 380“ можете да намерите на: https://izbiram380.agrozona.bg/