На официална церемония на 7 октомври 2019 г. в к.к. Пампорово бяха оповестени победителите в националния конкурс „Община с най-добра маркетингова политика 2019“. Габрово спечели награда в категория „Малка община“, където конкуренцията беше най-оспорвана. Акцентът в тазгодишното представяне на община Габрово бе свързан с дигиталното предизвикателство и творчеството, вдъхновяващо промяна.

Победител в категория „Голяма община“ стана Варна, а Велинград спечели приза за „Средна община“. Събитието се състоя в рамките Седмата работна среща между бизнеса и местната власт, организирана от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА).

Журито в конкурса оценява общините по критерии като наличие на разнообразни туристически продукти, адекватна туристическа инфраструктура, комуникационни канали, работа и взаимодействие с туроператори, присъствие в електронна среда, наличие на бранд на дестинацията, организиране на събития, участие в знакови туристически форуми.

По всички показатели Община Габрово получи висока оценка и събра максимален брой точки. Така Габрово, Варна и Велинград бяха отличени от туристическия бизнес и представители на академичните среди като дестинации с най-добър маркетинг за годината.

Конкурсът се провежда за поредна година и бе базиран на подробен въпросник, разработен от АБТТА в партньорство с Европейската асоциация на операторите и агентите в туризма ЕСТТА.

Инициатива е част от стратегията за повишаване конкурентоспособността и разнообразието на националното туристическо предлагане. Тя има за цел да насърчи усилията на общинските администрации за по-успешно регионално маркетингово позициониране и да подпомогне информационно тяхната дейност с достъпни научно-практически маркетингови решения.

 

 

Енергийната общност на Габрово с първо място от конкурс за добри практики в администрацията Жилищен блок в Габрово и НУ „Васил Левски“ с приз от „Фасада на годината“