На 26 юни, сряда, от 19 часа, в Художествена галерия „Христо Цокев“, Габровският камерен оркестър закрие своя творчески сезон.
Програмата включва: Пет немски танца и Рондо за цигулка и оркестър в си минор от Франц Шуберт, Концерт за пиано и оркестър № 4 в сол мажор от Волфганг Амадеус Моцарт и Концерт за виолончело и оркестър от живеещата в Лондон българска композиторка Добринка Табакова. Като солисти отново в Габрово ще гостуват швейцарския цигулар от румънски произход Александру Гавриловичи, виолончелистът Стефан Хаджиев и пианистката Десислава Щерева.
Цената на билета е 3 лева. За ученици, студенти и лица над 65г. входът е свободен.
ПЕТ НЕМСКИ ТАНЦА са създадени през ноември 1813г. във Виена. Това е точно един месец след като 16 годишният композитор решава преждевременно да напусне Виенското училище за даровити деца, защото учителите му заявяват, че повече няма на какво да го научат. В тези очарователна музика си дават среща изящния стил на В.А. Моцарт и виенският градски фолклор.
РОНДО ЗА ЦИГУЛКА И ОРКЕСТЪР В СИ МИНОР оп. 70 е създадено през 1826г. за двадесетгодишния чешки цигулар Йозеф Славик, който е направил поръчката на Шуберт. В оригинал пиесата е за цигулка и пиано, а днес ще бъде представена за пръв път версия за цигулка и струнен оркестър. Първото изпълнение се състои през 1827г. от Славик и пианиста Карл Мария фон Боклет. Произведението е публикувано през април 1827г. като „Брилянтно рондо“ оп. 70 и е единственото от шестте произведения за цигулка, което достига до печат, докато композиторът е жив. В тази творба композиторът поставя на изпитание и изисква голямо майсторство от всички изпълнители. В музиката ясно се забелязва избистрения романтичен стил на Шуберт, огромния полет на фантазията, емоционални взривове и спадове. Драматични епизоди се сменят с лирични, като част са изградени върху напрегнатия ритъм на южноиталианския бърз танц тарантела.
КОНЦЕРТ ЗА ВИОЛОНЧЕЛО И СТРУНЕН ОРКЕСТЪР създаден през 2008г. по поръчка на Симфониета Амстердам и виолончелистката Кристине Блаумане. Според авторката, въпреки че произведението е в три части, то по-скоро трябва да се възприема като едно цялостно пътуване през различни състояния. В техническо отношение творбата е близка до минимализма, с характерния еднообразен ритъм и непрекъснатото повторение и възпроизводство на различни мелодични модели. В първата част - напрегната и бурна се забелязва келтски фолклорен материал, украсен с изящни изразителни нишки, достигащи до бавно напевно заключение въвеждащо във втората част. Втората част, озаглавена „Копнеж,“ със затрогващата си интимност и красива нощна картина. е поетична и много близка до жанра „Ноктюрно“. Финалът, озаглавен „Сияние“, започва със статичен момент, който всъщност е връзката с предишната част. Този епизод е издържан в светли тонове, след което авторката се завръща към първоначалните си идеи от първата част. Въпреки, че тематичният материал е близо до келтския фолклор, ритъма е в характера на нашето „Дайчово хоро“.
В целия концерт се забелязват много идеи, заимствани от известния американски композитор – минималист Джон Адамс. Първото изпълнение на творбата е на 20 октомври 2008г. в залата „Музикгебоу“ – Амстердам от Симфониета „Амстердам“ и виолончелистката Кристине Блаумане. В България е изпълняван през юни 2018г. от виолончелиста Димитър Тенчев и Камерния ансамбъл „Софийски солисти“.