До днес, 16 февруари, в Интер Експо център в София  продължава едно от най-важните събития в календара на туристическата индустрия в Българи – 36-то издание на най-голямата международна туристическа борса у нас „Ваканция и СПА Експо 2019“.

На изложението община Габрово се представя успешно с общ туристически продукт, съвместно разработен с общините Трявна, Дряново и Севлиево. Целият регион беше представен като център на занаяти, традиции и креативен туризъм, под общото мото „Да се срещнем в центъра“.

Съвсем естествено Габрово, признат за Творчески град на занаятите и народните изкуства към ЮНЕСКО, бе представен от занаятчия от Етъра – Таня Станева, която даде възможност на хилядите посетители, преминали през щанда на изложението да се докоснат до истинския дух на България, привличайки интереса на туристи и професионалисти от бранша, които дори сами създадоха свое собствено изделие от глина. В края на 2018 г. ЕМО „Етър“ спечели престижното признание в класацията „Годишни награди в туризма” , организирана от Министерство на туризма.

„Туризмът, който развиват общините ще бъде акцент на 2019 година.“, това обяви на откриването на форума министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя посочи, че 2019-та ще бъде особено динамична, ще изисква повече усилия. Годината бе определена от нея, като „годината на вътрешния туризъм“ и с това отбеляза особено значимата роля на общините в представянето на страната ни като атрактивна туристическа дестинация. Лично получихме нейното обещание, че ще се включи в най-мащабното ни за годината събитие – Карнавал Габрово, който ще се проведе на 18 май 2019 г.

Представители на администрацията, в сътрудничество с културните институти в града и в партньорство с туристическия бранш, представиха не само основните туристически забележителности и събития от културния календар, но и предложиха подходящи места за настаняване в общината.

„Ваканция и СПА Експо" е най-важното събитие в календара на туристическата индустрия в България, което всяка година привлича стотици фирми от десетки страни.

Тази година, в рамките на три дни, от 14 до 16 февруари 2019 г., на едно място бяха събрани над 380 компании от 25 страни, с представителни щандове, над 20 000 професионалисти и посетители, представени бяха повече от 60 дестинации и туристически региони, в съчетание с над 50 съпътстващи събития.