Приключи финалният етап от конкурса за избор на лого и мото на туристическа дестинация Габрово. В него чрез интернет гласуване бе определен графичният знак и изречението, които ще представят града като уникална туристическа дестинация.
В едномесечното онлайн гласуване се включиха 1 165 души, които трябваше да избират между три проекта. 60% от всички гласували са посочили за свой фаворит предложението на Антония Томова от Габрово, с което тя е победител в конкурса. На второ място с 19% е проектът на Юлия Зайкова от Габрово, третото място е за Ненко Атанасов – „Постер Хаус” ООД, с 14% от гласовете. От общия брой на гласувалите 8% са посочили, че не одобряват нито един от предложените варианти.
В надпреварата участваха 26 автора с близо 60 предложения. Със свои идеи освен от Габрово се включиха и автори от София, Велико Търново, Варна, Пловдив, както и един участник от Македония. Получените проекти бяха разгледани от жури с представители на Община Габрово, Консултативния съвет по туризъм, Съюза на българските художници.
Конкурсът за лого и мото на туристическа дестинация Габрово беше обявен в началото на месец март, като част от заложените дейности в програмата за развитие на туризма в общината през 2010 г. Преди да започне да се налага като отличителен знак, премираният проект предстои да бъде патентован.
Община Габрово изказва специални благодарности на всички участници в конкурса за активността и оригиналните идеи.