Сигурността и устойчивостта на мостовата конструкция на Баев мост в Габрово не е застрашена. Поради дългогодишната експлоатация обаче, мостът има нужда от саниране, което ще бъде извършено след обследване и изготвяне на технически проект.
Новият Баев мост е проектиран и построен през 1966 - 1967 година. Конструкцията е монолитна, стоманобетонна, с носещи надлъжни греди. При изпълнението на конструкцията, в един от отворите на моста е оформена неподвижна опора с необходимата за това фуга от 5 см. От двете страни на моста при самото строителство фугите са покрити с декоративна мазилка, съгласно детайла на конструктивния проект. Мазилката, покриваща фугите в момента е повредена и те се виждат, което създава неточно впечатление за пукнатина в конструкцията. В случая няма повод за безпокойство за сигурността на мостовата конструкция.
Предстои да бъде възложено обследването на съоръжението и изготвяне на технически проект за саниране, което обхваща подмяна на хидроизолацията, ремонт на бетонното покритие на армировката, на мостовите парапети и мазилки. След подготовка на необходимата техническа документация Община Габрово ще кандидатства за финансиране пред Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерски съвет.
Община Габрова апелира водачите на моторни превозни средства да спазват указанията на Закона за движение по пътищата и да не спират на мостове.