За да демонстрираме отношение към регионално развитие и да постигнем устойчивост на туризма, трябва да сме по-обединени в различни инициативи. Това каза на пресконференция кметът на общината Таня Христова. По време на събитието бяха представени осъществените и предстоящите дейности по проекта за развитие на регионален интегриран туристически продукт в общините Габрово, Трявна и Севлиево.
Чрез съвместната разработка ще бъдат създадени комплексни продукти на дестинацията, които ще разнообразят цялостното туристическо предлагане и ще разпределят по-равномерно ползите от туризма в района. „Този проект обединява усилията ни по отношение на културно-историческия потенциал и природните дадености, които притежаваме, както и възможността да направим така, че туристите от чужбина да забележат нашия регион и да прекарват тук по-дълго време”, каза Таня Христова.
Според кмета на Трявна инж. Драгомир Николов проектът ще надгради другите, които всяка от трите общини реализира самостоятелно. „Най-важното е туристът да се връща отново, а той ще го направи, ако има предизвикателство”, допълни Николов. По думите на кмета д-р Иван Иванов Севлиево ще извлече максимални ползи от своето участие, популяризирайки богатото си културно-историческо наследство.
Лого и слоган, туристически пакети, рекламни материали и филм, кампании в медиите, участия в национални и в международни туристически изложения, са само част от дейностите за създаване на общ имиджов продукт и туристическа марка на региона. Идеята залага на уникалните предимства на трите общини. Акцентът е върху възможностите за културно-опознавателен, селски и екотуризъм, както и върху разнообразните възможности за прекарване на свободното време.
„Да се видим в центъра” е поканата на домакините за среща в едно познато и не чак толкова познато място, което крие безброй възможности за вдъхновяващи изживявания. Концепцията се повтаря и при логото, което интригува любопитството на туристите, които вече са били тук, но и на онези, които за първи път чуват за България и за региона.
Рекламните кампании в чужбина, както и участията в ключови събития, сред които изложенията ITB в Берлин, Германия, TTR в Букурещ, Румъния и MAP в Париж, Франция, целят да привлекат вниманието на чуждестранни медии, туристически агенции и туристи. Инвестицията насочва към нови пазари за регионалните продукти и към насърчаване на предлагането извън сезона. Добрите резултати ще бъдат в полза на местните предприемачи в туризма, хотелиерите и ресторантьорите, браншовите организации, неправителствените организации и други.
Проект „Подкрепа за развитие на регионален интегриран туристически продукт в общините Габрово, Трявна и Севлиево“ е на стойност 470 000 лв. и ще се реализира до 22 август 2014 г. Повече новини и информация за неговото осъществяване можете да намерите на интернет страницата на Община Габрово www.gabrovo.bg, както и на специално разработения сайт www.gocenter.bg.
Тази публикация е създадена в рамките на проект „Подкрепа за развитие на регионален интегриран туристически продукт в общините Габрово, Трявна и Севлиево“ в изпълнение на договор BG161PO001/3.2-02/2011/008, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от Община Габрово и при никакви обстоятелства не може да се счита, че отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.