На основание Закона за управление на етажната собственост в срок до 20 декември 2013 г. собствениците на самостоятелни обекти и на части от тях в режим на етажна собственост, които не са извършили регистрация към Община Габрово, да проведат Общо събрание на входа за избор на управителни органи - управителен съвет или управител и касиер.
След провеждане на Общото събрание, в едномесечен срок от избора му, новоизбраният Управител трябва да подаде уведомление по чл. 46б от ЗУЕС и да представи протокол от общото събрание в Общинската администрация.
Образец на уведомлението, както и допълнителна информация можете да получите на интернет страницата на Община Габрово - www.gabrovo.bg, на място – в Центъра за информация и услуги на гражданите и на телефони: 066/ 818 322; 818 327 и 818 328, всеки работен ден от 8.30 до 17.00 часа.
В случай, че до посочения срок - 20 декември 2013 г., не се проведе Общо събрание, то на основание разпоредбите на § 56 от ПЗР към Закона за изменение и допълнение на Закона за управление на етажната, Кметът на общината ще упражни правомощията си за организиране и провеждане на Общи събрания и избор на управителни органи.
Ако събранието не може да се проведе поради липса на необходимия кворум, то със Заповед на Кмета, след справка с ГРАО, ще се назначи управител и касиер от списъка на собствениците или ползвателите, обитаващи етажната собственост.
Съгласно разпоредбите на Закона за управление на етажната собственост Общинската или районната администрация поддържат Справка с данните на управителите или председателите на управителните съвети на сгради или отделни входове в режим на етажна собственост както и Публичен регистър на сдруженията на собствениците в сгради в режим на етажна собственост