Община Габрово изпълнява проект „Повече ЗаЕдно – Подпомагане обучението на деца и ученици със специални образователни потребности /СОП/ в Община Габрово“ в партньорство с ОДЗ „Първи юни”, ПУ „Н. Палаузов”, Тракийски университет, ДИПКУ - Стара Загора, Сдружение „Равен старт- 2008”, Фондация Грижи за деца с увреждания.
За подпомагане на процеса за промяна в обществените нагласи, трудно приемащи различието, по проекта започва провеждането на специализирана медийна кампания, в рамките на която ще бъде проведен и форум по проблемите на интегрирането и приобщаването на деца със СОП.
Форумът под мото „Да приобщим децата, да съборим бариерите пред постиженията” ще бъде проведен на 29 март 2013 г. в хотел „Балкан“, като в него ще участват водещи експерти по проблемите на приобщаването на деца със СОП, представители на целевите групи, медиите и всички заинтересовани страни.
Постигнатите резултати от изпълнението на проекта до момента обхващат:
- Обучени са 105 специалисти за работа с деца със специални образователни потребности;
- Създадена е „Лаборатория за родители” - изготвени и попълнени са въпросници за родители на деца със СОП; проведени са две фокус-групи с 18 родители на деца със СОП; изготвен е Анализ на потребностите на родителите на деца със СОП. Лабораторията функционира 2 пъти месечно, като се провеждат групови и индивидуални срещи с психолог и логопед.;
- Сключени са 6 договора с изпълнители след провеждане на обществени поръчки;
- Назначени са 38 специалисти за работа с деца със СОП – специалисти с педагогически функции в детските градини и училища, ресурсни учители, логопеди, психолози, рехабилитатори, театрали.;
- 15 ресурсни кабинети са оборудвани и на дидактически и методически материали;
- Създадена е специализирана библиотека;
- Оборудвана е зала за психомоторика на територията на ПУ „Н.Палаузов“;
Общата стойност на проекта възлиза на 370 525,76 лева безвъзмездна финансова помощ, периодът на реализацията е 02.11.2011г. – 02.11.2013г. Проектът предвижда комплекс от интегрирани мерки за осигуряване на целенасочена подкрепа и грижа за деца и ученици със специални потребности, към техните учители и възпитатели, както и към техните родители. Целта е след неговото реализиране да бъде създадена функционираща подкрепяща среда за подпомагане образователния процес на децата със СОП. От съществено значение е и както приобщаването на родителите към този процес, така и промяната на обществените нагласи в положителна посока относно приемане на различието, толерантността, както и на интегрираното и включващото образование.