Вчера 19.05.2011г. на свое извънредно заседание инициирано от ръководството на Общината, Общински съвет Габрово прие предложените от Кмета промени в новата транспортна схема.
Най-важните промени са следните:
1. Удължаване на основни линии № 1, 2, 4, 6 и 7 и в следобедните часове, с цел задоволяване на нуждите на гражданите, работещи на смени - дневна и втора смяна.
2. Обособяване на единичен курс по линия № 1 от кв. Етъра до спирка кв. Войново – разклона сутрешния пик – час на тръгване от кв. Етъра – 7.10. Курсът задоволява нуждите на работещите дневна смяна в голяма фирма.
3. Създаване на нова тролейбусна линия Техмомат – Шиваров мост, за задоволяване нуждите на работещите в северна индустриална зона.
4. Промяна /удължаване/ на начална спирка по три допълнителни линии с цел удобство на гражданите, предвид позиционирането на превозните средства за начално изпълнение на конкретните линии. Така линия Хаджицонев мост – Център ще се изпълнява от ПГМТ /бивш Механотехникум/; линията ОББ – кв. Ябълка ще се изпълнява от Колелото и линията кв. Бичкиня – Соколски манастир ще се изпълнява от Автогара Габрово. Последното е съобразено и с необходимостта от осигуряване на удобен транспорт за гражданите, пожелали да посетят манастира в почивните дни.
5. Оптимизация на превозите до крайна спирка в кв. Войново, предвид огромната разлика в натовареността и пътникопотока до и след спирка кв. Войново – разклона, като курсовете по линия № 11 в натоварената част на деня ще се изпълняват до крайната спирка в кв. Войново, а линия № 12 ще се изпълнява до спирка Войново – разклона. Достъпът до крайната спирка в кв. Войново за пътуващите по линия № 12 ще се осигурява от превозните средства, обслужващи линия № 11 без допълнително таксуване.
6. Оптимизация на курсовете в направление Етъра – удължаване на линия № 23 до завод Еловица, с цел задоворяване на нуждите на жителите на с. Чарково и работещите в завода.
7. Обособяване на нова тролейбусна линия Русевци – Шиваров мост /№ 33/, заменяща линия № 31 Русевци – Бичкиня 1/Инструмент/ в часовете с малка интензивност на пътникопотока, с цел избягване на ненужното следване на няколко превозни средства по идентичен маршрут.
8. Корекции в часовете на тръгване от начална спирка за част от линиите, както и корекции в интензитета на следване на превозните средства по някои от тях, с цел постигане на възможност за устойчиво, реално изпълнение на превозите.