Във връзка със стартиране изпълнението на проект „И аз имам семейство” по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2007-2013 г., схема за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG051PO001-5.2.11 „Приеми ме”, Ви уведомяваме, че съгласно заложените дейности проектът ще се реализира от Община Габрово, която е партньор на АСП – бенефициент по проекта.
Община Габрово има намерение да участва в проекта чрез сътрудничество с неправителствена организация, която да има актуален действащ лиценз от ДАЗД за услугата „Приемна грижа”, да е регистрирана в АСП и да има натрупан опит в цялостната работа с приемни семейства. Повече информация за предвидените дейности по проекта можете да намерите в отдел "Социални дейности", стаи 314 и 315, или на телефони: 066 818 442/399.
В тази връзка Ви каним да представите кратка програма за Вашата визия относно развитието на социалната услуга, натрупан досегашен опит в сферата на обучението на кандидат-приемни родители, брой на настанени деца в приемни семейства, осигуряване на последваща подкрепа на приемните семейства и настанените в тях деца и т.н. В кратката разработка е необходимо да посочите Вашата визия за участието си в проекта, като следва да се акцентира върху следното съдържание:
- Опит в предоставянето на социалната услуга „Приема грижа” и/или други сходни социални услуги, свързани с превенция и закрила на деца в риск;
- Добра репутация на кандидата като доставчик на социални услуги;
- Технически и работен капацитет, с който разполагате;
- Квалификация на кадрите, с които разполага Вашата организация;
- Източници на финансиране за издръжка на социалните Ви услуги;
- Мобилна социална работа, индивидуална работа с децата и родителите, подготовка за настаняване, настаняване и проследяване на всеки конкретен случай;
- Опит в дейности за провеждане на индивидуална и групова супервизия на приемните семейства и създаване на групи за самопомощ;
- Популяризиране на социалната услуга;
- Прилагане на иновативни подходи и иницииране на добри практики при предоставяне социалната услуга;
- Очакван ефект от изпълнението на проектните дейности и др.
- Други по преценка на кандидата.
Към програмата следва да приложите копие на актуален лиценз от ДАЗД за услугата „Приемна грижа”. Могат да се приложат и други лицензи за предоставяне на сходни дейности, свързани с превенция и закрила на деца в риск, както и препоръки и референции.
Предложенията с всички приложения към тях се поставят в запечатан и непрозрачен плик и се представят в Деловодството на Община Габрово, пл. “Възраждане” № 3, първи етаж.
Срок за подаване: 16.30ч на 27.12.2011г.
Пликът се надписва по следния начин: За участие като партньор по проект „И аз имам семейство” по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2007-2013 г., схема за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG051PO001-5.2.11 „Приеми ме”. Върху плика се посочва: наименование на кандидата, адрес за кореспонденция, телефон, факс и e-mail.
При приемане на предложенията върху плика се отбелязват поредният номер, датата и часа на внесеното предложение и тези данни се записват във входящ регистър, за което на вносителя се издава документ.
Предложения, изпратени по пощата, не се приемат. Предложения, подадени след крайния срок, също не се приемат. До изтичане на срока за подаване на предложенията всеки кандидат може да промени, допълни или оттегли предложението си. След изтичане на срока за подаване на документите, кандидатите нямат право да оттеглят предложенията си.
След получаване на предложенията ще бъдат разгледани и оценени от комисия. Състава на комисията се определя със заповед на Кмета на Община Габрово. Предложенията се отварят, разглеждат и оценяват по реда на тяхното постъпване. Оценката на предложенията се извършва по критерии, съгласно Матрица за оценка на съдържанието – Приложение 1. Всеки член на комисията попълва матрицата като поставя оценка по съответния критерий.
Следващия етап е провеждане на събеседване с кандидатите за изясняване визията и нагласите на кандидатите за осъществяване на дейностите по проекта. Комисията съставя протокол за разглеждането, оценяването, класирането на кандидатите и от проведеното събеседване. За класиран на първо място се обявява кандидатът, получил най-голям общ брой точки. Общият брой точки се формира като сбор от получените точки по всеки един критерий.
Протоколът на Комисията, заедно с цялата документация, се предава на Кмета на Община Габрово за одобрение. С предаването на протокола на Кмета, комисията приключва своята работа.
В срок от 3 (три) работни дни от предаването на протокола, Кметът на Община Габрово определя със заповед класирането на кандидатите.
В срок от 3 (три) работни дни кандидатите се уведомяват писмено за резултата.
След избора на НПО се сключва партньорско споразумение с класирания на първо място участник. При писмено заявен отказ на кандидата, Кметът на Общината предлага сключване на партньорско споразумение с кандидата, класиран на второ място.
Партньорското споразумение се сключва, прилагайки хипотезата и разпоредбите на чл. 59 от Закона за местното самоуправление и местната администрация:
Чл. 59. (Отм. - ДВ, бр. 65 от 1995 г., нов, бр. 69 от 2006 г.) (1) Общините могат да си сътрудничат помежду си, с областите, с юридически или физически лица и да създават сдружения, чрез които да постигат цели от взаимен интерес и на които да възлагат изпълнението на дейности, произтичащи от техните правомощия.
(2) Общинското сътрудничество има за цел да подобри качеството на административното обслужване, предоставянето на обществени услуги на населението и да допринесе за развитието на съответните области чрез ефективно използване на съществуващите ресурси.