Проект “Модернизиране на административното обслужване в Община Габрово

чрез развитие и предоставяне на качествени електронни услуги за гражданите и бизнеса”

 

Оперативна Програма „Административен капацитет”

Договор за безвъзмездна помощ No.A09-31-58C/12.06.2009 г.

 

Приключва един от шестте най - успешни проекта в България

по Оперативна Програма «Администартивен Капацитет»

 

В началото на 2012 г. приключва Проект на Община Габрово „Модернизиране на административното обслужване в Община Габрово чрез развитие и предоставяне на качествени електронни услуги за гражданите и бизнеса”, финансиран по Договор за безвъзмездна помощ No.A09-31-58C/12.06.2009 г. по Оперативна Програма „Административен капацитет”.

С този проект, чрез внедряване на съвременни информационни системи, Община Габрово направи една голяма крачка в посока подобряване качеството на административното обслужване на гражданите и бизнеса.

Административното обслужване, както всяка една човешка дейност с характер на услуга, е силно повлияно от човешкия фактор и често страда от непостоянно или недостатъчно ниво на качеството. От друга страна поради многопластовия харктер на информацията,  многообразието от отговорности определени по закон на ограните на местно самоуправление, в това число и предоставянето на редица услуги, често поставят пред същите бариери, трудно прeодолими чрез наложените досега технически средства.

За да се намалят случайните отклонения от човешки характер върху живота на институционалната памет, върху скоростта и върху прецизността на обслужване, е задължително изполването на информационни системи. Във връзка с това изключително полезни са информационните системи, които събират, анализират и визуализират сложна за вербално или физическо възпроизвеждане информация или пък такива, които подпомагат административното обслужване чрез автоматично движение, подобно на конвейр, между служителите отговорни за изпълнението й, на електронния пакет от информация необходим за извършането на определена услуга до нейното завършване.

Нормален стремеж на всяка организация, предоставяща услуги е да обслужва по-бързо, по-качествено и на по-достъпна за потребителите стойност. За разлика от една търговска организация, администрацията на местното самоуправление не се стреми да реализира печалба от дейността си, но икономическият резултат от това се изразява в спестените за гражданите време и средства.  Такива са и мотивите на Община Габрово да реализира този проект.

В съответствие с приоритетна ос III на ОП „Административен капацитет”, реализацията на проект “Модернизиране на административното обслужване в Община Габрово чрез развитие и предоставяне на качественни електронни услуги за гражданите и бизнеса” гарантира осигуряване на опростени и изчистени от регулаторна тежест процедури, които ще се предоставят в Община Габрово от специално обучени за целта служители.

По време на изпълнението на проекта се осъществи проучване и анализ на  административните процеси и обслужването в Община Габрово в сферите - кадастър, устройство на територията и общинска собственост. Извършен бе цялостен ре-инженеринг на процесите, на базата на който, беше разработена и  внедрена Геоинформационна система (ГИС) в Община Габрово за интегрирано управление и обслужване в сферите на кадастъра, устройството на територията и общинската собственост. Разработиха се 7 електронни административни услуги и електронен публичен регистър на общинската собственост. ГИС и електронните услуги се внедриха в уеб сайта на Община Габрово. В рамките на проекта се проведоха обучения на служителите за работа с новите продукти.

Висока оценка за внедряването на проекта бе дадена на 29 ноември 2011 г. , по време на годишното информационно събитие на „ОПАК – Основен инструмент за провеждане на административната реформа и електронното управление. Какво постигнахме, с какво се гордеем.” в Археологическия музей в София. Инж. Добрин Савчев, заместник кмет по “Устройство на територията, благоустрояване и строителство” в Община Габрово и Ръководител на проекта прие наградата за успешно реализиран проект по Оперативна програма „Административен капацитет”. 

Резултати:

·   Подобрено административно и информационно обслужване чрез  предоставяне на актуална информация в реално време и еднократно събиране и създаване на данни, автомачтично електронно движение на преписки по услуги с повшена ефективност и качество при изпълнението.

·   Подобрено информационното взаимодействието между структурите в администрацията.

·   Подобрено устройствено планиране и развитие на територията чрез внедрена подсистема ГИС „Устройство на територията” и централизирана геобаза данни като се улесни работния процес и се повиши надежедността на съхранение, актуализиране,  откриване и достъп до графични и таблични данни за кадастъра и устройството на територията.

·   Подобрено управление на общинската собственост чрез предоставяне на средства за създаване, редактиране и визуализация на електронни докумети. Съхраняването  в единна база данни  на цялата налична документация по и публикуването на регистрите осигурява прозрачност в управлението на общинската собственост.

·   Осигурена информационна обезпеченост за дейностите на администрацията свързани с инфраструктурата  и екологията, като  чрез десктоп приложения и чрез интернет портал е осигурен вътрешноведомствен достъп до наличните регистри и графична информация, съхранявани в базата данни, с което се ускорява и подпомага вземането на правилни технически и организационни решения в инвестиционата дейнст и опазването на инфраструктурните и екологични елементи на средата.

 

 

Създаден е интернет портал на Географско информационната система на Община Габрово (http://gis.gabrovo.bg), където потребителите имат достъп до разнородни по вид тематични карти, електронни регистри и електронните услуги, предоставяни от Община Габрово. Заявяването на електронните услуги може да бъде извършвано само с електронен подпис, но за запознаване с формуляра и изскуемите документи такъв не е необходим.

 

Община Габрово моли потребителите да споделят своите своите впечатления и препоръки за подобряване на уеб портала чрез попълване на анкетната карта на адрес http://www.gabrovo.bg/polls/vote/5

 

 

Тази публикация е създадена в рамките на проект “Модернизиране на административното обслужване в Община Габрово чрез развитие и предоставяне на качествени електронни услуги за гражданите и бизнеса”, финансиран  по Оперативна програма “Административен капацитет”, съгласно договор за безвъзмездна помощ No.A09-31-58C/12.06.2009 г. Цялата отговорност за съдържанието й се носи от Община Габрово и при никакви обстоятелства не може да се счита, че то отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.

 

 

<>